اصول سئو در نویسندگی

برای آن که بتوان سایت را به رتبه های برتر گوگل رساند و از این راه کسب درآمد بالایی داشت باید اصول سئو را رعایت نمود اما سوالی که مطرح می شود این است که سئو چیست ؟. در این مقاله صفر تا صد سئو چیست به زبان ساده را به شما توضیح داده ایم. اگر میخواهید اصول سئو را به صورت حرفه ای یاد بگیرید و مدرک فنی حرفه ای دریافت کنید و به سرعت وارد بازار کار شوید می توانید با شماره های 02166919634 الی 7 با همکاران ما در آریا تهران به نشانی سایت www.aryatehran.com ارتباط برقرار کنید و از شرایط برگزاری کلاس های سئو اطلاع یابید. پیشنهاد ویژه: برای یادگیری و آموزش سئو حتما در بهترین دوره سئو تهران شرکت کنید.

سئو چیست به زبان ساده

اگر بخواهیم سئو چیست به زبان ساده را برای شما توضیح دهیم باید بگوییم به طور کلی seo به معنی بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می باشد اما این بهینه سازی شامل مراحل و فاکتور های زیادی می باشد که با پیاده سازی اصول و تکنیک های سئو میتوان به این مهم دست یافت. سئو به این معنی می باشد که با پیاده سازی تکنیک ها و اصول مختلف سایت شما در کلمات کلیدی خاصی می تواند در رتبه های برتر گوگل حضور داشته باشد و از این راه شما می توانید برای برندینگ سازی خدمات خود و فروش محصولات بیشتر فعالیت داشته باشید. سئو سبب می شود موتور های جستجو اعتبار بیشتری به سایت شما بدهند و سایت شما را بهتر از رقبا بدانند و به همین دلیل در کلمات کلیدی که روی آن ها تکنیک های سئو پیاده سازی شده سایت شما را به کاربران پیشنهاد می دهد. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد سئو و کاربرد های آن و مسیر یادگیری موفقیت آمیز به صفحه سئو چیست مراجعه کنید.

seo مخفف چیست؟

سئو مخفف Search Engine Optimization است.

چرا سئو مهم است؟

سئو از آن جهت اهمیت دارد که می تواند به موفقیت کسب‌وکار شما کمک کرده و آن را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهد. تبلیغات پولی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی هم می‌تواند به دیده شدن شما یاری برساند، اما زیبایی سئو این است که اگر به درستی به کار بسته شود، در گذر زمان و در بازه‌های طولانی، ترافیک بیشتری را روانه وب‌سایت شما می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که بهینه‌سازی موتور جستجو اساسا باعث می‌شود که وب‌سایت شما ترافیک «رایگان» دریافت کند. اگر صفحاتی با کیفیت در وب‌سایت خود داشته باشید که به خوبی به جستارهای کاربران پاسخ دهند، درست در بالای صفحات نتایج جستجوی گوگل نقش ظاهر خواهند شد. به این ترتیب، وب‌سایت شما جزو نخستین مواردی خواهد بود که به چشم جستجوگران می‌آید و فرصتی خواهید داشت تا آن‌ها را با سایت و کسب‌وکار خود آشنا کنید. با این حال دلایل دیگری هم برای در اولویت قرار دادن سئو وجود دارد. بهینه‌سازی موتور جستجو:
  • نرخ تبدیل شما را افزایش می‌دهد.
  • توجه افراد بیشتری را که تا به امروز با وب‌سایت شما آشنا نبوده‌اند جلب می‌کند.
  • به افزایش فروش محصولات یا خدمات منجر می‌شود.
پیشنهاد ویژه: برای دریافت مشاوره رایگان سئو همین حالا با بهترین شرکت سئو سایت در تهران تماس بگیرید. 02166919633 الی 7 – 09120145021 – 0902005503

منظور از به دست آوردن بهترین رتبه در نتایج جستجو با seo چیست؟

شاید در ابتدا فکر کسب رتبه اول در جستجوی گوگل ناممکن باشد اما، شما با کمی درایت می‌توانید به این نتیجه دست یابید. کسب رتبه اول و یا صفحه اول در جستجوی گوگل، زمانی ممکن خواهد شد که شما سایت خود را به طور مداوم، بهینه‌سازی نمایید. این بهینه‌سازی‌ها به نحوی می‌تواند به رشد و توسعه کسب و کار شما کمک کند و سایت شما را در بهترین و بالاترین رده‌های جستجوی گوگل، نگه دارد. شاید انجام چنین کاری هزینه بالایی برای شما داشته باشد، چون رقابت میان سایت‌های مختلف و مشابه بسیار است و شما باید این کار را به طور مداوم، پیگیری کنید. نکته‌ای که در این میان باید به آن توجه کنید، انتخاب کلمه کلیدی است که می‌تواند به شما در کنار زدن رقبا، بسیار کمک کند. بنابراین در انتخاب کلمه کلیدی بسیار دقت نمایید و این مورد می‌تواند به عنوان یکی از اهداف سئو و بهینه سازی در نظر گرفته شود. این شگرد می‌تواند به بازگشت هزینه‌ها کمک کند. برای اینکه بدانیم سایت ما در چه کلماتی جستجو دارد و یا اینکه کاربران چه مواردی را جستجو می کنند، گوگل ابزاری بسیار کاربردی در اختیار ما قرار داده است. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با ابزار سرچ کنسول مقاله نحوه کار با گوگل سرچ کنسول را مطالعه کنید.

اهداف سئو

اهداف شما از سئو وب سایت می‌تواند متفاوت باشد. اولین هدف از سئو بالا بردن و جذب ترافیک ارگانیک است. با این کار تعداد بیشتری از مخاطبان را جذب کرده که می تواند منجر به فروش بیشتر شود. در عین حال، بهینه‌سازی موتورهای جستجو می‌تواند به بازاریابی و کسب و کار شما کمک کند. دستیابی به بالاترین رتبه در جستجوی گوگل است نیز از اهداف سئو است که به افزایش میزان رونق کسب و کارهای اینترنتی کمک می‌کند. باید ابتدا جایگاه خود را در میان رقبای خود پیدا کنید و در نهایت آن را تثبیت نمایید. این تثبیت می‌تواند به برند سازی کسب و کار شما و افزایش میزان شناخت مردم از آن، کمک کند.

سئو چطور کار می‌کند؟

سئو هنر متقاعدسازی موتورهای جستجو به این است که محتوای شما را به عنوان بهترین، معتبرترین و برجسته‌ترین راهکار برای مشکلی که کاربر با آن مواجه شده‌ معرفی کنند. هنری که در اصل از طریق دانش یک سئو کار اجرا می‌شود. به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه بهبود سئوی سایت مقاله ما را مطالعه نمایید. همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، زمانی که بات‌های خزنده گوگل روند جمع‌آوری اطلاعات موجود در صفحات را به پایان می‌رسانند، آن‌ها را روانه پایگاه داده گوگل می‌کنند. الگوریتم‌های موتور جستجو سپس به بازنگری در فهرست اطلاعات پرداخته و براساس فاکتورهای رده‌بندی گوناگون، تعیین می‌کنند که صفحات مختلف بسته به جستارهای مورد نظر کاربران باید چه جایگاهی در نتایج جستجو داشته باشند. در حال حاضر، صفحات نتایج جستجوی گوگل به صورت معمول با نتایجی آغاز می‌شوند که در ازای پرداخت مبالغی مشخص به شرکت گوگل در بالاترین نقطه قرار گرفته‌اند و سپس نوبت به نمایش ترافیک ارگانیک می‌رسد (که در واقع ترافیک مبتنی بر کیفیت صفحات است).

آیا سئو فقط برای گوگل است؟

اجازه بدهید یک بار دیگر ببینیم تعریف SEO چیست؟ سئو، بهینه سازی سایت برای موتور جستجو است. پس طبق این تعریف، سئو به گوگل یا یک موتور جستجوی خاص محدود نمی‌شود و صحبت از همه موتورهای جستجوست. اما با توجه به اینکه در اغلب کشورهای جهان و مخصوصا ایران، کاربران بیشتر از گوگل برای جستجو در وب استفاده می‌کنند، عملا زمانی که صحبت از سئو می‌شود همه به فکر موتور جستجوی گوگل هستند نه دیگر موتورهای جستجویی مثل بینگ و یاهو. 92 درصد از مخاطبان آمریکایی برای جستجو در وب، از میان موتورهای جستجو به سراغ گوگل می‌روند! البته جالب است بدانید که در کشور چین با 2 میلیارد نفر جمعیت، وب سایت گوگل اصلا مورد علاقه کاربران نیست و چینی‌ها از موتور جستجوی بایدو استفاده می‌کنند. بنابراین رقابت سئو برای آنها، بیشتر از گوگل با بایدو گره خورده. در هر حال، تمامی صحبت من در این مقاله در مورد گوگل است.

آیا سئو فقط برای سایت‌های فروشگاهی مناسب است؟

می‌دانید الان هزینه یک تبلیغ در سایت‌هایی مثل زومیت، ستاره و… که به خاطر سئو قدرتمندشان بازدیدکننده زیادی دارند چقدر است؟ قیمت تبلیغات این سایت‌ها در کمترین نوع خودش از 2 میلیون تومان شروع می‌شود و تا چند ده میلیون هم ادامه دارد. تازه این یکی از مسیرهای درآمدی این سایت‌های پربازدید است و بعضی از آنها از راه‌های دیگری مثل فروش محصولات آموزشی، همکاری در فروش با سایت‌های بزرگ و… هم درآمدهای زیادی دارند. اما خب بعد از همه اینها، اصولا صاحبان کسب و کارهای اینترنتی فروشگاهی، در صورت انتخاب محصول درست سود بیشتری از سئو می‌برند. راستی اگر شما هم فروشگاه اینترنتی دارید، نگاهی به مقاله «8 نکته برای آموزش سئو سایت فروشگاهی» بیندازید.

کار روی شبکه‌های اجتماعی بهتر است یا سئو سایت؟

احتمالا الان که صحبت از اهمیت سئو در موفقیت کسب و کار کردم، خیلی از شما از خودتان بپرسید که: برای رشد بیزینس کار روی شبکه‌های اجتماعی بهتر است یا سئو سایت؟ در جواب این سوال، به جای اینکه از تجربه یا نظر خودم صحبت کنم، به سراغ نویسنده معروف، جو پولیتزی می‌روم. جو در کتاب بازاریابی محتوا می‌گوید: (یادتان باشد که انسان هوشمند در زمین اجاره‌ای خانه نمی‌سازد!) در واقع منظور این جمله این است که در نهایت، اکانت شما در یک شبکه اجتماعی متعلق به خودتان نیست و هر روزی ممکن است یک مشکل برایش به وجود بیاید. به عنوان نمونه اگر همه امیدتان شبکه‌های اجتماعی باشد، ممکن است به خاطر فیلتر شدن شبکه اجتماعی مورد نظر یا اصلا حذف شدن بی‌دلیل حساب‌تان، همه کسب و کارتان از بین برود! (اتفاقاتی که در چند سال اخیر برای تلگرام و اینستاگرام افتاده.) بنابراین راهکاری که خود جو پولیتزی هم به آن اشاره می‌کند این است که: به عنوان رسانه اصلی کسب و کارتان روی وب سایت کار کنید، سپس به عنوان رسانه‌های فرعی و کمکی، به سراغ شبکه‌های اجتماعی بروید.

وظایف یک کارشناس سئو

از آنجایی که اقدامات سئو نیاز به بررسی و برنامه ریزی دقیق دارد، معمولا یک کارشناس سئو یا تیمی از کارشناسان سئو برنامه ریزی و انجام اقدامات را بر عهده می گیرند. کارشناس سئو فردی است که آموزش های تخصصی لازم را در زمینه سئو گذارنده است و تجربه کافی را در این زمینه دارد. لازم به توجه است که رشته دانشگاهی برای آموزش سئو و کسب مهارت های مرتبط وجود ندارد و معمولا لازم است تا دوره های متعددی در آموزشگاه های معتبر گذرانده شود. وظایف و اقدامات یک کارشناس سئو را می توان شامل موارد زیر دانست:
  • انتخاب استراتژی و اولویت بندی اقدامات ( ممکن است با مشورت مشاور سئو انجام شود) پیش بینی هزینه ها و بودجه بندی
  • برنامه ریزی عملیاتی و انجام اقدامات سئو
  • ·          ارزیابی نتایج و اثربخشی اقدامات
  • بازبینی در اقدامات و برنامه ها
با توجه به حجم اقدامات برنامه ریزی شده و میزان سرمایه گذاری شما در زمینه سئو، ممکن است لازم باشد تیم های مختلف با یکدیگر همکاری نمایید. برای مثال اگر استراتژی شما ارتقا جایگاه سئو با تولید محتوا باشد، ممکن است به تیم های مجزای تولید محتوا نیاز داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد صفحه کارشناس سئو شوید.

انواع سئو

برای آن که بتوانید یک سایت را سئو کنید باید ابتدا با انواع سئو سایت آشنا شوید زیرا سئو مبحث گسترده ای است و برای بهینه سازی سایت باید در بخش های مختلف تکنیک های سئو را پیاده سازی کرد. با انجام تکنیک های سئو در بخش های مختلف می توانید در مدت زمان کوتاهی در صفحه اول گوگل حضور یابید و از این طریق کسب درآمد بالایی داشته باشید. انواع سئو عبارتند از:
  • سئو داخلی یا سئو آن پیج
  • سئو خارجی یا سئو آف پیج
  • سئو تکنیکال یا سئو فنی
در نوعی دیگر از تقسیم بندی انواع سئو به شکل زیر تقسیم بندی می شود
  • سئوی کلاه سفید
  • سئوی کلاه‌ سیاه
  • سئوی کلاه خاکستری

سئوی کلاه سفید

از آنجایی که تعداد افرادی که از موتورهای جست‌و‌جو برای ارائه خدمات و محصول استفاده می‌کنند بسیار زیاد است و تعدا کاربران این سایت ها از آن هم بیشتر است، موتورهای جست‌و‌جو مجبور شده‌اند یک سری قوانین برای رتبه‌بندی و ترتیب نمایش این سایت‌ها تعیین کنند. تعداد زیادی از وبسایت‌ها این قوانین را پذیرفته و از آن تبعیت می‌کنند. این کار آن ها را بصورت طبیعی (و نه دست‌کاری شده) رتبه بندی می‌کند که به آن سئوی کلاه‌سفید می‌گویند اما اگر جایی اسم “سئوی اخلاقی” هم شنیدید تعجب نکنید چون همان سئوی کلاه سفید است! برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد سئوی کلاه سفید کسب کنید و حتی ببینید که این نوع سئو را چطور می‌توان بصورت عملی پیاده کرد، می‌توانید از مطالعه موردی سئوی کلاه سفید استفاده کنید.

سئوی کلاه‌ سیاه

تعداد دیگری هم از وبسایت ها وجود دارند که قوانین موتور‌های جست‌و‌جو گر را چندان دوست ندارند و همیشه سعی می‌کنند دستکاری‌هایی در کدنویسی و کلمات کلیدی خود بکنند تا رتبه بالاتری در گوگل داشته باشند. ساده‌تر برای‌تان بگویم، می‌خواهند سر موتورهای جست‌و‌جوگر کلاه بگذارند! اسم این کلاه‌برداری سئوی کلاه سیاه است. البته موتور ها هم توانسته‌اند خودشان را با الگوریتم‌هایی مثل پاندا و پنگوئن به‌روزرسانی کنند تا سایت‌هایی که قوانین را دور می‌زنند را به عنوان اسپم جریمه کنند. حتی اگر سایت‌هایی که جریمه شده‌اند، محتوای‌شان را اصلاح نکنند، ممکن است از لیست نتایج به کلی حذف شوند!

سئوی کلاه خاکستری

شنیدید می‌گویند “دزد نگرفته پادشاه است”؟ خب اگر شنیده باشید کارمان راحت است! چون الان دیگر “سئوکار نگرفته کلاه خاکستری است!” تا بحال خواندید که سئوی کلاه سفید کاملا قانونی و سئوی کلاه سیاه، کاملا غیر‌قانونی است! حالا اگر خیلی سخت‌گیری نکنیم، می‌توانیم بگوییم که سئوی کلاه خاکستری تکنیک‌هایی استفاده می‌کند که از نظر موتورهای جست‌و‌جو کاملا طبیعی نیستند اما هنوز مجازاتی هم ندارند.

سئو داخلی

سئو داخلی از انواع سئو می باشد که همان طور که از نامش مشخص است در این نوع از سئو باید تکنیک هایی را در محتوا داخلی سایت پیاده سازی کنید. از کار هایی که برای سئو داخلی سایت انجام می شود میتوان به لینک دهی داخلی در صفحات سایت اشاره کرد. انتخاب کلمات کلیدی پرورودی و مناسب برای فروش بیشتر و کسب درآمد بالاتر یکی از کارهایی است که باید در سئو داخلی انجام داد. نوشتن محتوا سئو شده و سئو تصاویر استفاده شده در سایت از دیگر کار هایی است که در سئو داخلی انجام می شود. برای آموزش ده ها تکنیک سئو داخلی که با انجام آن ها می توانید سایت تان را به رتبه های برتر گوگل برسانید می توانید مقاله سئو داخلی را مطالعه کنید. همانطور که گفته شد، سئو داخلی یا On-Page SEO به معنای بهینه‌سازی محتوای موجود در صفحات وب است. برخلاف تاکتیک‌های خارجی (یا Off-Page)، کنترل فاکتورهای موثر بر سئو داخلی در دست خود شماست. به عنوان مثال شما می‌توانید تگ‌های عنوان در توضیحات متا صفحه خود را به‌روزرسانی کرده و محتوای منحصر به فرد خودتان را بسازید. سایر موارد مرتبط به سئو داخلی که می‌توانید آن‌ها را کنترل کنید به شرح زیر است:
  • کلمات کلیدی
  • تولید محتوا
  • لینک کردن داخلی

کلمات کلیدی

با استفاده از استراتژی‌های گوناگون یا ابزارهای سئو مانند Keyword Magic Tool، لازم است فرایند تولید محتوا را با پژوهش روی کلمات کلیدی گوناگون آغاز کنید. با چنین ابزارهایی می‌توانید داده‌های فراوانی راجع به میزان جستجوی مردم برای کلمات کلیدی خاص به دست آورید یا بسنجید که رده‌بندی در صفحه نتایج جستجوی یک کلمه کلیدی مشخص چقدر دشوار است. با این کار می‌توانید تصمیم بگیرید که می‌خواهید چه قشری از مخاطبان را با کدام کلمات کلیدی هدف قرار دهید.

تولید محتوا

وقتی کلمات کلیدی اولیه و ثانویه خود را راجع به سوژه‌ای مشخص پیدا کردید، باید با در نظرگیری مقصود کاربر شروع به تولید محتوا و نگارش متن کنید. این یعنی باید متوجه شوید که افرادی که عبارتی خاص را جستجو می‌کنند، دقیقا به دنبال چه چیزی می‌گردند. اگر یک نفر عبارت «رنگ‌های موبایل گلکسی اس ۲۲ سامسونگ» را جستجو می‌کند، لازم است نه‌تنها راجع به رنگ‌های این موبایل در متن خود صحبت کنید، بلکه تصویری از رنگ‌‌های گوناگونی آن که احتمالا کاربر می‌خواهد ببیند نیز در پست خود قرار دهی

لینک کردن داخلی

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، گوگل به کمک لینک‌های مختلف به خزیدن در سطح اینترنت مشغول می‌شود و این یعنی لینک‌ کردن به صفحات داخلی، عنصری حیاتی در استراتژی سئو شما به حساب می‌آید. لینک‌ها در واقع تکیه‌گاه شما به حساب می‌آیند و با متصل کردن صفحات موثق و معتبر به صفحاتی که تازه ایجاد شده‌اند یا صفحاتی که نیاز به بهبود دارند، می‌توانید شرایط بهتری برای محتوا خود رقم بزنید.

سئو محتوا

همانطور که بالاتر ذکر شد، یک بخش از سئو  داخلی سئو محتوا است. بیل گیتس یک‌بار گفت: «محتوا، پادشاه است» و این گفته همین امروز هم کاملا حقیقت دارد. اما از نقطه نظر سئو، این گفته به چه معناست؟ هرچه محتوای تولیدی شما بهتر باشد، جایگاه بالاتری هم در صفحات نتایج جستجو به دست خواهید آورد. اما چه چیزی محتوای معرکه را از محتوای بی‌کیفیت متمایز می‌کند؟ در ادامه در این باره صحبت خواهیم کرد. اما ابتدا بیایید از این بگوییم که اصلی‌ترین نقاط تمرکز به هنگام تولید محتوا چه مواردی هستند.
  • عناوین متا و توضیحات متا
  • سرتیترها
  • سبک نگارشی
  • غنای محتوا
  • لینک‌های بیرونی

عناوین متا و توضیحات متا

عناوین متا (Meta Titles) و توضیحات متا (Meta Descriptions) در اکثریت مواقع تعیین می‌کنند که گوگل چه چیزی را در نتایج جستجو به کاربران نشان می‌دهد. یک عنوان متای دقیق (که به آن برچسب عنوان یا Title Tag هم گفته می‌شود) به شکلی دقیق و واضح توضیح می‌دهد که در صفحه مورد نظر چه چیزی انتظار کاربر را می‌کشد و در نتیجه، او را به کلیک یا عدم کلیک روی نتیجه مورد نظر ترغیب می‌کند. عناوین متا و توضیحات متا مثل بروشورهایی تبلیغاتی می‌مانند که کاربران را به داخل وب‌سایت شما می‌کشند و از سوی دیگر به گوگل کمک می‌کنند تا درکی بهتر از محتوا و هدف پشت هر صفحه به دست آورد. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که از کلمه کلیدی اصلی خود در توضیحات متا بهره برده‌اید. چنین کاری هم به نفع کاربران خواهد بود و هم به نفع موتورهای جستجو.

سرتیترها

عنوان یا تیتری که کاربر به هنگام ورود به صفحه شما مشاهده می‌کند، سیگنالی بسیار مهم برای گوگل به حساب می‌آید. درست مانند عنوان متا، سرتیتر (یا اصطلاحا هدینگ) پست شما باید کاملا واضح و حاوی عباراتی باشد که کاربر آن‌ها را جستجو کرده. با رعایت این قاعده، بار دیگر هم به گوگل و هم به کاربر اطمینان خاطر خواهید داد که با مطلبی با کیفیت روبه‌رو هستند.

سبک نگارشی

نوشته‌های خود را ساده، سرراست و متمرکز نگه دارید. جملاتی کوتاه بنویسید، محتوای خود را تبدیل به بخش‌هایی خرد و قابل هضم کنید و هیچوقت از سوژه فاصله نگیرید. با این کار، خوانندگان می‌توانند فورا راه حل مشکل خود را بیابند. محتوای خود را به گونه‌ای سامان دهید که به راحتی درک شود و تعامل‌پذیر.

غنای محتوا

محتوای شما باید شکلی چند رسانه‌ای داشته و غنی به حساب آید. بنابراین تا جای ممکن از فایل‌های صوتی، ویدیویی و تصویری استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید که گوگل قادر به درک درون‌مایه تصاویر یا ویدیوها نیست. بنابراین وقتی به سراغ این فرمت‌های غنی‌تر می‌روید، لازم است از تگ‌های متا مناسب نیز استفاده کنید تا هم گوگل و هم افرادی که از مشکلات مربوط به بینایی رنج می‌برند متوجه شوند محتوای مورد نظر راجع به چیست. علاوه بر این می توانید نسخه‌ای متنی از همان تصاویر و ویدیوها داشته باشید تا نظر آن‌هایی که مطالعه را ترجیح می‌دهند را نیز جلب کنید.

لینک‌های بیرونی

لینک‌های بیرونی (Outbound Links) – یا لینک‌های شما به وب‌سایت‌های خارجی – به منابعی منتهی می‌شوند که موثق بودن محتوای شما را تایید می‌کنند و به نویسنده متن اعتبار می‌بخشند.

سئو خارجی

تا اینجای مقاله با سئو چیست به زبان ساده تا حدودی آشنا شدید اما در این بخش می خواهیم شما را با سئو خارجی از انواع سئو آشنا کنیم. سئو خارجی به این معنا می باشد که شما از سایت های دیگر به سایت خود لینک دهی داشته باشید و به این ترتیب به  اعتبار سایت خود بیفزایید. سئو خارجی به این معنی می باشد که شما از سایت هایی که خود دارای اعتبار زیادی در موتور های جستجو هستند و دامین اتوریتی بالایی دارند با انکر تکست صحیح برای سایت تان لینک دریافت می کنید به آن بک لینک گفته می شود. هر چه بک لینک ها موثرتر باشند و از دامنه های مختلفی با انکر تکست های متفاوتی به صفحات متنوعی از سایت بک لینک دریافت شود رتبه سایت بالاتر می رود. همانطور که گفته شد، سئو خارجی به معنای تمام تاکتیک‌های بهینه‌سازی‌ای است که در بیرون از محیط تحت مالکیت شما اتفاق می‌افتد. این تاکتیک‌های خارجی به موتورهای جستجو و همینطور جستجوگران کمک می‌کنند تا میزان اعتبار، ارتباط و موثقیت وب‌سایت شما را بسنجند. اگرچه سئوی خارجی می‌تواند دربرگیرنده مواردی مانند بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ باشد، اما می‌توان این بحث را پیش کشید که مهم‌ترین مسئله، لینک‌سازی است. لینک‌سازی به این معنا است که کاری کنید که سایر وب‌سایت‌های موجود در سطح اینترنت، لینک وب‌سایت شما را در صفحات خود قرار دهند. چنین لینک‌هایی نقش تکیه‌گاه را ایفا می کنند و بنابراین اگر لینک سایت شما سر از یک وب‌سایت بسیار معتبر درآورد، نه‌تنها ترافیک بیشتری به دست خواهید آورد، بلکه در نگاه جستجوگر گوگل نیز اعتبار بیشتری می‌یابید.

تاثیر لینک‌سازی داخلی و خارجی بر سئو

پیشنهاد می‌کنیم برای درک تاثیر لینک‌سازی داخلی و بک لینک برای ارتقای رتبه در گوگل و همینطور موضوعاتی پیرامون Link Juice و انواع لینک و اینکه چه تعداد لینک و یا بک لینک در یک مقاله باید داشته باشیم را در این مقاله بخوانید.

سئو تکنیکال

از دیگر انواع سئو که در مقاله سئو چیست به زبان ساده باید به شما توضیح دهیم سئو تکنیکال یا سئو فنی می باشد و به این معنا می باشد که شما برای پیاده سازی سئو باید زیرساخت فعالیت های سئو را در سایت تان پیاده سازی کنید. این زیرساخت ها شامل طراحی سایت به صورت بهینه، بهینه سازی سرعت سایت، ریسپانسیو بودن سایت، کاربر پسند بودن سایت و کمک به تبلیغات صحیح در سایت و ده ها تکنیک دیگر می باشد. در سئو تکنیکال شما باید سایت مپ را برای سایت تان تعریف کنید تا تمام صفحات مهم سایت مورد خزش ربات های گوگل قرار بگیرند و به طور کلی صفحات توسط ربات های موتور های جستجو شناسایی شده و ایندکس گردند. برای آشنایی با تکنیک های سئو تکنیکال که همه از آن ها بی خبرند می توانید به صفحه سئو تکنیکال مراجعه کنید و اطلاعات لازم را در مورد اصول سئو تکنیکال کسب نمایید.

اصلی‌ترین اولویت‌ها در سئو فنی چه هستند؟

  • سرعت صفحه
  • سازگاری با موبایل‌
  • رابط کاربری
  • اسکیما مارک‌آپ
  • سرعت صفحه
سرعت صفحه
تمام صفحات وب باید به سرعت بارگذاری شوند. گوگل هم صفحاتی را در اولویت قرار می‌دهد که سرعت بالاتری داشته باشند، چرا که اساس تجربه کاربری بهتری ارائه می‌کنند.
سازگاری با موبایل‌
کاربران باید بتوانند به راحتی و از روی دستگاه‌های موبایل به محتوای شما دسترسی داشته باشند. گوگل به سنجش عملکرد محتوای شما روی موبایل‌های هوشمند می‌پردازد و بنابراین بسیار مهم است که سایتی سازگار با این دستگاه‌ها داشته باشید.
رابط کاربری
گوگل می‌خواهد سایت‌هایی را به کاربران پیشنهاد کند که طراحی عالی و کاربردپذیری بالا دارند. ساختار سایت شما باید به گونه‌ای باشد که وقتی کاربر از آن سر در می‌آورد، احساسی خوشایند داشته و از مشاهده آن لذت ببرد. از سوی دیگر لازم است درکی درست از عناصر موجود در صفحه داشته باشید و گزینه‌های ناوبری را به بهترین شکل و در بهترین نقاط ممکن تعبیه کنید.
اسکیما مارک‌آپ
این مورد را می‌توان زبانی به حساب آورد که گوگل با آن به مکالمه می‌پردازد. اسکیما مارک‌آپ محتوای شما را به گونه‌ای برای گوگل توضیح می‌دهد که برای این موتور جستجو قابل فهم باشد و در نتیجه، هضم و درک آن نیز آسان‌تر می‌شود.

سرعت صفحه

کاربران معمولا در صورتی که اطلاعات مورد نظر خود را به سرعت به دست نیاورند از صفحات وب خارج می‌شوند. بنابراین با استفاده از ابزار PageSpeed Insight گوگل باید اطمینان حاصل کنید که صفحه وب شما با بالاترین سرعت ممکن بارگذاری می‌شود. اگر مشکلی وجود داشته باشد، این ابزار راهکارهایی برای بهبود شرایط در اختیارتان قرار می دهد. پیشنهاد ویژه: برای تبدیل شدن به یک سئوکار حرفه ای می توانید از ابزار سئو استفاده کنید.

چرا به سئو نیاز داریم

تا اینجا متوجه شدید سئو چیست به زبان ساده اما سوالی که شاید در ذهن شما هم شکل گرفته باشد این است که چرا به سئو نیاز داریم؟ به کارگیری سئو چه تاثیری در کسب و کار ما دارد و آیا لزومی برای پیاده سازی تکنیک ها و اصول سئو وجود دارد؟ در دنیای امروز که به سمت پیشرفت تکنولوژی و دنیای مجازی پیش می رود حضور در دنیای اینترنت یکی از الزامات کسب و کار ها به شمار می رود. اگر میخواهید در بازار رقابت از سایر رقبا خود عقب نمانید و بدون محدودیت زمان و مکان کسب درآمد داشته باشید سئو سایت و دیده شدن در رتبه های برتر گوگل می تواند شما را به اهداف اقتصادی تان برساند. چرا به سئو نیاز داریم؟ جواب واضح است برای آن که بتوان به درآمد چند برابر گذشته رسید و برای آن که مشتریان بیشتری از سراسر کشور و حتی از کشور های خارجی داشته باشید پیاده سازی سئو در سایت تان واجب می باشد.

اصول سئو چیست

با رعایت اصول سئو می توانید در مدت زمان کوتاه تری سایت تان را در کلمات کلیدی پرورودی و پردرآمد به رتبه های برتر برساند. در این قسمت می خواهیم به صورت لیست وار پاسخ سوال اصول سئو چیست را بدهیم و شما را با اساسی ترین اصول سئو آشنا کنیم.
  • سئو تکنیکال را از همان ابتدای ساخت سایت انجام دهید.
  • تولید محتوا سئو شده و یونیک برای سایت داشته باشید.
  • رعایت اصول سئو در تمامی ساختار سایت از جمله دسته بندی ها، لینک های منو، برچسب ها و غیره
  • رعایت اصول سئو تصاویر سایت
  • لینک دهی داخلی در سایت و رعایت سئو داخلی
  • لینک دهی از سایت های خارجی و رعایت تکنیک های سئو خارجی
  • رعایت اصول روانشناسی و بازاریابی سئو برای جذب کاربران بیشتر و تبدیل کاربر به مشتری

سئو چیست pdf

یکی از راه هایی که می توانید اطلاعات خود را در مورد سئو چیست بالا ببرید دانلود فایل سئو چیست pdf می باشد. رد سایت آریا تهران به نشانی www.aryatehran.com این امکان فراهم شده است که شما مقالات سلسله ای سئو را به ترتیب مطالعه کنید و در صورت تمایل سئو چیست pdf و یا پی دی اف سایر مقالات را دانلود نمایید. فایل سئو چیست pdf به شما این امکان را می دهد که بدون محدودیت های زمانی و مکانی نکات آموزشی را مرور کرده و در صورتی که سوالی در هر بخش از آموزش برای شما پیش آمد بتوانید در زمان کوتاهی پاسخ آن را دریافت نمایید. برای یادگیری سئو به روش حرفه ای و تخصصی و بهره مندی از تدریس برترین اساتید سئو می توانید با همکاران ما با شماره های 02166919634 الی 7 تماس بگیرید و یا با مراجعه به سایت آریا تهران اطلاعات لازم را کسب نمایید.

بازاریابی سئو چیست؟

ابتدا ببینیم تعریف بازاریابی دیجیتال چیست و سپس به بازاریابی سئو می‌پردازیم. منظور از بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) یعنی انجام کلیه فعالیت‌های بازاریابی با استفاده از ابزارهای دیجیتال و اینترنت. با در نظر گرفتن این تعریف، ایمیل مارکتینگ، سئو، گوگل ادز یا گوگل ادوردز (SEM)، تبلیغات بنری و کلیکی، تبلیغات نیتیو (Native) و ریتارگتینگ (Retargeting) و حتی اس‌ام‌اس مارکتینگ نیز جزو بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شود. همان‌طور که در تعریف بازاریابی اینترنتی اشاره کردیم، یکی از همان ابزارهای دیجیتال یا اینترنتی که جهت بازاریابی در فضای آنلاین استفاده می‌شود، سئو یا بهینه‌سازی سایت در موتورهای جستجو است. بازاریابی سئو مزایای بسیار زیادی دارد، مانند:
  • صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های بازاریابی
  • کمک و سرعت بخشیدن به فرایند برندسازی یا برند
  • هدف قراردادن مشتری نهایی و کاربری که به‌دنبال محصول شماست

تاثیر سئو در افزایش بازدید و فروش

افزایش فروش یک کسب‌ و‌ کار آنلاین چه به صورت غیرحضوری و آنلاین یا به روش‌های دیگر مطرح شده در یک سایت فروشگاهی، یکی از مهمترین اثرات سئو وب سایت خواهد بود. سئو با افزایش بازدیدکنندگان سایت و هدایت ترافیک به سایت‌ها یکی از دلایل این افزایش فروش خواهد بود. در نتیجه اغلب صاحبان وب سایت ها که در بازار رقابتی مایل به پیشرو بودن هستند از این ویژگی مهم استقبال می‌کنند و همواره برای بهبود جایگاه و سئوی سایت هزینه می‌کنند و برنامه‌ای بلند مدت دارند. برای وضوح این مسئله یک جستجوی گوگل انجام دهید، در صورتی که لینک سایت شما در صفحه اول گوگل نباشد، به این معنا است که میزان بازدید‌کننده و ترافیک سایت شما پایین است. در حالی که بسیاری از سایت‌ها در تلاش هستند تا از هر شگردی برای سئو و نزدیک شدن به صفحه اول جستجو گوگل، استفاده کنند. و در نهایت سئو منجر به افزایش ورودی هر سایت خواهد شد که در نتیجه مزیت‌های دلخواهی را برای آن سایت به نسبت نوع تجارتی که دارد به همراه خواهد داشت. پیشنهاد می شود مقاله ما درمورد سئو سایت فروشگاهی را بخوانید.

تاثیر رفتار کاربران بر سئو سایت

کاربران و عملکردی که در مشاهده یک سایت و بخش‌های مختلف آن دارند در سئوی سایت موثر خواهد بود. گوگل که یکی از مهمترین موتورهای جستجو و انتخاب تقریبا ۹۷ درصد بازدیدکنندگان است، مدت زمان حضور کاربران در وب سایت را یک امتیاز برای بهبود جایگاه سایت در نظر می گیرد. هر چقدر محتوای سایت جذابیت بیشتری برای کاربران داشته باشد، در کسب رتبه از گوگل امتیاز بالاتری خواهد گرفت. محتوای سایت و به روز رسانی آن از دیگر عوامل مهم در بهینه سازی سئوی سایت بوده که در بررسی مداوم و دوره‌ای سایت در بازه‌های زمانی متفاوت، جایگاه سایت را بهینه می‌کند. قیمت سئو یک سایت چقدر است؟ در مقالات دیگر این موضوع را به طو رمفصل بررسی کرده ایم. منابع: منبع: سئو چیست به زبان ساده منبع: بهترین شرکت سئو در جهان منبع: شرکت سئو کار در تهرانسر منبع: مرکز سئو ایران
انجمن پرسش و پاسخ
یک سوال بپرسید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممکن است دوست داشته باشید

نوشته شده توسط:

مهلا اسدی

مهلا اسدی

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ است

به مبارزه با اطلاعات غلط بپیوندید

اطلاعات غلط همه جا می باشد. رسانه های دستکاری را پیشی بگیرید و آن را بسازید با گذراندن یک دوره 5 روزه در ویکی هو، جهان مکانی امن تر است.