تفاوت بلفاروپلاستی و پلاسما جت پلک از نظر هزینه

دو روش بلفاروپلاستی و پلاسما جت روش هایی هستند که برای از بین بردن چروک ها و افتادگی پلک و همچنین جوانسازی پوست این قسمت مورد استفاده قرار می  گیرند.

برای دانستن تفاوت بلفاروپلاستی و پلاسما جت پلک و این که کدام یک بیش تر برای شما مناسب هستند بهتر است ابتدا با نحوه کار هر یک از این روش ها به طور کامل آشنا شوید.

در انتهای این مقاله و پس از خواندن روش های جوانسازی پلک شما خواهید توانست که انتخاب مناسبی را انجام دهید.

البته بهتر است تشخیص نهایی که کدام یک از این روش ها برای شما مناسب تر هستند را به پزشک متخصص خود بسپارید ولی داشتن اطلاعات کافی و جامع قدرت انتخاب بهتری به شما خواهد داد.

بلفاروپلاستی چگونه انجام می شود ؟

بلفاروپلاستی چگونه انجام می شود ؟

بلفاروپلاستی یک روش جوانسازی پلک و از بین بردن پف زیر چشم و افتادگی پلک است . این روش یک جراحی زیبایی است که به وسیله برداشتن چربی و پوست اضافه پلک بالا و جا به جا کردن چربی ها در پلک پایین صورت می  گیرد و به این صورت موجب جوان تر دیده شدن صورت می ‌شود.

افرادی که در اثر بالا رفتن سن پوست پشت پلک آن ها شل شده و دچار افتادگی شده است برای انجام عمل بلفاروپلاستی مناسب هستند و می ‌توانند جوانی را به صورت خود بازگردانند اما به جز جراحی زیبایی بلفاروپلاستی می تواند یک عمل درمانی نیز باشد چرا که در برخی موارد افتادگی پلک به قدری زیاد است که در بینایی فرد نیز اختلال ایجاد می کند.

پیش از آن که سراغ عمل جراحی بروید ابتدا به خوبی درباره پزشک متخصص تحقیق کنید و بهترین کلینیک را برای انجام این عمل انتخاب کنید.

جراحی چشم و پوست اطراف آن جزو حساس ترین انواع جراحی است که در صورت درست انجام نشدن ممکن است اسیب های جبران ناپذیری را به بار بیاورد .  بنابراین در انتخاب پزشک باید حساسیتی بسیار بیش تر از یک عمل جراحی زیبایی معمولی نشان دهید.

پلاسماجت پلک چگونه انجام می شود ؟

خیلی ها پلاسما جت را با عنوان بلفاروپلاستی بدون جراحی می ‌شناسند . در روش پلاسما جت پلک بدون آن که جراحی صوت بگیرد لایه سطحی پوست پلک دچار تصعید می ‌شود یعنی بدون تبدیل شدن به مایع ، سلول های لایه سطحی پوست پلک مستقیما به گاز تبدیل می  شوند.

این کار باعث می شود لایه های زیرین پوست پلک جمع شود و پوست جوان تر به نظر برسد.

خیلی از پزشکان معتقدند به خاطر تازه ظهور بودن روش پلاسما جت پلک و این که هنوز از عوارض بلند مدت آن بی اطلاع هستیم بهتر است از انجام این روش پرهیز کنیم.

البته لازم به ذکر است که افراد بسیار زیادی از این روش رضایت کامل داشته اند و انجام آن هیچ گونه عارضه و مشکلی را برای ایشان ایجاد نکرده است.

در این روش با استفاده از دستگاه پلاسما جت سطح پوست پلک با سوراخ های بسیار ریزی سوزانده می شود و به این ترتیب، جوانسازی پوست پلک با پلاسما جت بدون خونریزی و تیغ جراحی انجام می شود.

این روش برای افرادی مناسب است که ترس شدیدی از عمل جراحی دارند.

دستگاه پلاسما جت پشت پلک ایجاد گرمای زیادی می کند که این گرما موجب تحریک شدن سلول های پوست به تولید کلاژن می شود.

کلاژن نام پروتئینی است که خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری پوست را تامین می کند و وجود آن در پوست موجب می شود پوست شاداب و بانشاط به نظر برسد.

با بالا رفتن سن این پروتئین در پوست کم تر و کم تر می شود تا جایی که نبودن آن باعث ایجاد چین و چروک در پوست شود.

حرارت دستگاه پلاسما جت مجددا باعث تحریک پوست به ساخت کلاژن می شود و به این صورت شادابی و جوانی مجددا به پوست بازمی گردد.

پلاسما جت پلک در طی چند جلسه انجام و تکمیل می گردد و هر یک از این جلسه ها حدودا ۲۰ دقیقه الی ۳۰ دقیقه ممکن است به طول بیانجامد .  در این روش لزومی ندارد که بیمار بیهوش شود بلکه خود بیمار نیز با باز و بسته کردن پلک به موقع می تواند به پزشک خود کمک کند.

مهم ترین تفاوت میان این دو در چیست ؟

همان طور که گفته شد مهم ترین تفاوت بین بلفاروپلاستی و پلاسما جت پلک در جراحی کردن و بدون نیاز به جراحی آن ها است. هر دوی این روش ها برای از بین بردن چین و چروک و افتادگی پشت پلک مورد استفاده قرار می گیرند اما یکی با جراحی و یکی بدون جراحی صورت می گیرد.

همچنین عمل جراحی بلفاروپلاستی قدیمی تر از روش پلاسما جت می باشد و ما به طور کامل از عوارض و نحوه برخورد با آن اگاه هستیم.

تفاوت پلاسماجت و بلفاروپلاستی از نظر دوران نقاهت

هر دوی این عمل ها دوران نقاهت بسیار کوتاهی دارند .  البته لازم است بدانید که در عمل بلفاروپلاستی به خاطر وجود جراحی تا یک هفته الی ده روز پس از انجام عمل شاهد وجود دلمه هایی روی پوست خواهید بود که پس از این دوران این دلمه ها از بین خواهد رفت.

البته این دلمه ها برای شما احساس درد ایجاد نخواهند کرد و صرفا ظاهر ناخوشایندی برای شما خواهد داشت.

توجه داشته باشید که در طی این دوران که دلمه ها روی پوست پلک شما ایجاد شده اند به هیچ عنوان نباید آن ها را بکنید و یا بخارانید و به طور کلی نباید به هیچ عنوان به آن ها دست بزنید.

تفاوت بلفاروپلاستی و پلاسما جت پلک از نظر هزینه

به طور کلی هزینه پلاسما جت به علت عدم وجود جراحی نسبت به بلفاروپلاستی بسیار پایین تر است اما تعیین مبلغ دقیق آن بستگی به پزشک متخصص شما، کلینیکی که به آن مراجعه می کنید و میزان افتادگی پلک دارد.

کدام برای من مناسب تر است! بلفاروپلاستی یا پلاسما جت پلک ؟

کدام برای من مناسب تر است! بلفاروپلاستی یا پلاسما جت پلک ؟

به طور کلی کسانی باید سراغ جراحی پلک بروند که پوست پلک آن ها دچار چین و چروک و یا افتادگی شده باشد. اما این که کدام یک از این روش های جوان سازی برای شما مناسب است را باید پزشک متخصص تشخیص دهد.

پیش از انجام عمل های بلفاروپلاستی و یا پلاسما جت، شما با پزشک متخصص خود یک جلسه مشاوره ای توجیهی خواهید داشت که در آن مناسب ترین روش جوان سازی پوست پلک پشت چشم شما به طور دقیق مشخص خواهد شد.

همچنین در این جلسه قیمت دقیق انجام عمل و توصیه هایی که برای گرفتن بهترین نتیجه لازم است که به آن ها عمل کنید به شما ارائه خواهند شد.

به این ترتیب پس از جلسه مشاوره با پزشک متخصص به هیچ عنوان دچار شک وتردید و شبهه نخواهید شد.

گرچه این عمل ها عوارض خاصی ندارند و به طور کلی عملیات امن و بی خطری محسوب می شوند اما عمل به برخی توصیه ها قبل و بعد از عمل می تواند روند درمان را تسریع کرده و به نتیجه نهایی اثر بهتری ببخشند.

منبع : بیدوخت نیوز

انجمن پرسش و پاسخ
یک سوال بپرسید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممکن است دوست داشته باشید

نوشته شده توسط:

مهلا اسدی

مهلا اسدی

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ است

به مبارزه با اطلاعات غلط بپیوندید

اطلاعات غلط همه جا می باشد. رسانه های دستکاری را پیشی بگیرید و آن را بسازید با گذراندن یک دوره 5 روزه در ویکی هو، جهان مکانی امن تر است.