چگونه لباس های مشکی را بشوییم

لباس های مشکی خود را با دست بشویید

 

قبل از هرچیزی در ابتدای کار به شما پیشنهاد می کنیم که لباس های مشکی ، تیره و جین خود را با دست بشویید. ماشین لباسشویی از مهم ترین دلایلی است که باعث می شود لباس های شما رنگ خود را از دست دهد و یا بور شود.

برای شستن لباس های مشکی خود با دست، ابتدا باید تشتی را آماده کنید و آب سرد را در آن بریزید، بعد از ریختن آب باید مقداری سرکه سفید و نیز مایع شست و شوی لباس را به آن اضافه کنید. (سرکه سفید مانع از دست رفتن رنگ لباس و نیز باعت براق شدن لباس می کند.)

لباس خود را در آب تهیه شده بندازید و بگذارید تا به مدت نیم ساعت در این محلول خیس بخورد، بعد از گذشت 30 دقیقه لباس را با آب سرد آبکشی کنید.

شستن لباس مشکی

اگر می خواهید رنگ لباس مشکی شما ثابت بماند، باید درون ظرفی مقداری نمک را حل کرده و لباس مشکی خود را به مدت چند دقیقه در آن قرار دهید و سپس شروع به شستن آن کنید.

شما می توانید این کار را با سرکه هم انجام دهید ولی یادتان باشد حتما باید از سرکه سفید استفاده کنید. در دوران قدیم بجای این محلول از آب اسفناج نیز استفاده می کردند.

 

استفاده از پودر مناسب

البته امروزه بسیاری از شرکت های بزرگ و بروز دنیا، محصولاتی را معرفی کرده اند که در آن موادی وجود دارد که مخصوص استفاده برای لباس های مشکی هستند. اما در صورت عدم وجود این محصولات روش هایی وجود دارد که در پیشتر توضیح داده شد.

برای شستن لباس های مشکی خود از آب سرد استفاده کنید زیرا آب سرد باعث می شود تا رنگ لباس شما ثابت بماند و عمر لباس مشکی شما را طولانی تر می کند.

همچنین اگر استفاده کردن از پودر های مخصوص برای شما قادر نیست، می توانید از صابون های شوینده و یا شامپو نیز استفاده کنید.

استفاده از شامپو ها هم به لباس شما کمک می کند تا ماندگاری بیشتری را پیدا کند و همچنین از ماندن لکه ها و آثار سفید بر روی لباس شما جلوگیری می کند.

 

 

خرید لباس با کیفیت

لباس مشکی
از دیگر نکاتی که باید برای ماندگاری بیشتر لباس های مشکی خود رعایت کنیم، دقت کردن در خرید آن و تهیه کردن لباس هایی با کیفیت بالا هستند، لباس های با کیفیت عمر طولانی تری دارند و همچنین موقع شست و شو بیشترین تاثیر گذاری را از مواد شوینده دریافت می کنند.

خریدن لباس هایی با کیفیت مناسب از مهم ترین نکاتی است که باید رعایت کنید زیرا هر چقدر که مایه شوینده خوبی استفاده کنیم، اگر جنس و کیفیت لباس ما به اندازه کافی خوب نباشد باز هم عمر کوتاه و مشکلات متداول لباس های معمولی را در بر خواهد داشت.

هنگامی که در خریدن لباس های خود دقت کافی را داشته باشید، مطمعن هستید که لباس شما بعد از شست و شو همان اندازه و سایز قبلی را دارد و گشاد و یا تنگ نمی شود.

همچنین به دلیل اینکه لباس های مشکی میزان تعریق را بالا می برند، باید از لباس های دیگر به مراتب بیشتر شسته شوند و بعد از شست و شو باید اتو شوند تا حالتی را که در هنگام خرید داشتند به خود بگیرند.

از دیگر مشکلاتی که لباس های مشکی دارند این است که پرز های زیادی به خود می گیرند، برای جلوگیری ازین مشکل هنگام شست و شوی لباس مشکی خود مقداری نرم کننده به آب خود بزنید تا این خاصیت را از بین ببرد و دیگر پرزی نگیرد.

 

 

خشک کردن لباس های مشکی

 

از دیگر نکاتی که باید در نگهداری از لباس های مشکی در آن کوشا باشید نحوه خشک کردن آن ها است. اگر لباس های خود را در هوای آزاد خشک می کنید به یاد داشته باشید که پس از شستن لباس های مشکلی ، به هیچ وجه نباید آن ها را در جلوی نور مستقیم خورشید قرار دهید.

زیرا نور خورشید باعث می شود که لباس مشکی شما تغییر رنگ بدهد و آن را بور کند.

لباس مشکی

نحوه اتو زدن لباس های تیره و مشکی

آخرین نکته ای که باید درباره نگهداری لباس های مشکی در نظر بگیرید نحوه اتو زدن آن ها است. مادامی که شما از اتو استفاده می کنید احتمال برق افتادن آن ها بر اثر حرارت بالای اتو وجود دارد.

بنابراین بهترین حالت این است که هنگام اتو کردن لباس خود را پشت و رو کرده و آن را از قسمت داخلی اتو کنید و یا می توانید پارچه ای را روی لباس خود بیاندازید که خط اتو بر روی لباس شما جای نندازد و حالت اصلی خودش را از دست ندهد.

 

انجمن پرسش و پاسخ
یک سوال بپرسید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممکن است دوست داشته باشید

نوشته شده توسط:

مهلا اسدی

مهلا اسدی

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ است

به مبارزه با اطلاعات غلط بپیوندید

اطلاعات غلط همه جا می باشد. رسانه های دستکاری را پیشی بگیرید و آن را بسازید با گذراندن یک دوره 5 روزه در ویکی هو، جهان مکانی امن تر است.