درمان جای جوش

امروزه جوش و جای جوش از مشکلات تمامی جوانان در سن بلوغ است و همه افراد می خواهند که راهی را برای درمان جاش جوش خود پیدا کنند. همگی می دانیم که از بین بردن جوش صورت کار ساده ای نیست و نیاز به حوصله بالایی دارد.

در این مقاله از 10 روش کاملا مفید و طبیعی برای درمان جای جوش صورت ، رونمایی می کنیم و شیوه و طریقه استفاده از آن را به شما آموزش می دهیم.

آب لیمو

آب لیمو از بهترین گزینه های موجود برای از بین بردن سریع جای جوش است، در سرتاسر جهان آب لیمو به عنوان یک لایه بردار قوی شناخته شده است زیرا که شامل الفا هیدروکسی اسید یا همان (AHA) است، این ماده همان ماده ای است که در ترکیب رایج کرم های روشن کننده وجود دارد. آب لیمو نیز می تواند در جوان سازی پوست شما تاثیر بسزایی داشته باشد. و اما روش استفاده :

 

ابتدا لیمو خود را در یک کاسه به اندازه مناسب فشار دهید تا آب کافی ازان گرفته شود، اگر احساس می کنید که پوست حساسی دارید می توانید مقداری آب به آن اضافه کنید تا میزان تاثیر گذاری آن را کمتر کند.

سپس، پنبه ای را برداشته و با آب لیموی تازه خود آغشته کنید و آن را به جوش های روی صورت خود بمالید و اجازه دهید که خشک شود. و در آخر هم پوست خود را با آب سرد و خیلی ملایم شستشو دهید.

 

(نکته: توجه داشته باشید که از پنبه های متعدد استفاده کنید و برای هر قسمت از صورت خود یک پنبه جداگانه استفاده کنید، زیرا اگر با یک پنبه کوچک این کار را انجام دهید اجازه می دهید که میکروب های جوش شما به تمام نقاط صورت انتقال پیدا کنند.)

برای از بین بردن فوری جای جوش این عمل را روزی دوبار انجام دهید. پس از شست و شو صورت خود را با یک مرطوب کننده ملایم مرطوب کنید تا مانع از حساسیت صورت خود شوید. درست است که آب لیمو باعث می شود جوش های شما کمرنگ شود اما واقعا می تواند باعث خشکی پوست شما شود.

تبدیل به یک نویسنده حرفه ای شوید! شما می توانید با منتشر کردن مقالات خود در ویکی هو به یک نویسنده معتبر و شناخته شده تبدیل شوید! برای منتشر کردن مقالات خود ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

روغن زیتون 

درمان جای جوش

روغن زیتون علاوه برا خاصیت های متعدد خود می تواند در پاکسازی جای جوش شما نقش تاثیر گذاری را ایفا کند. روغن زیتون روی پوست شما به عنوان یک آنتی اکسیدان و لوسیون طبیعی عمل می کند.

روش استفاده به این صورت است که شما ابتدا صورت خود را با آب ولرم شسته و سپس آن را خشک می کنید. سپس مقداری روغن زیتون را روی کف دست خود ریخته و آن را به آرامی روی جای جوش خود ماساژ دهید. بگذارید تا روغن زیتون به مدت 2 ساعت روی پوست شما بماند. سپس صورت خود را با یک ماده شستشوی صورت که حاوی گلیسیرین است بشویید. این فرایند را در روز چند بار تکرار کنید تا شاهد از بین رفتن جای جوش خود باشید.

 

آب خیار

درمان جای جوش

ماسک صورت با خیار یک روش قدیمی برای مراقبت از پوست است که به طور گسترده ای در بین خانواده ها توصیه می شود.

همچنین از ماسک خیار می توان برای جلوگیری از چین و چروک ، درمان آکنه و حفظ رطوبت پوست نیز استفاده کرد.

روش استفاده از این ماست برای از بین بردن جای جوش به این صورت است که باید آن را به مدت 15 الی 20 دقیقه بر روی پوست خود بزنید و نگه دارید. این کار را روزانه چندین بار انجام دهید و سپس با آب سرد صورت خود را بشویید تا منافذ باز شده بسته شوند.

 

 

آلوئه ورا

از زمان های قدیم مردم برای بهره بردن از ویژگی های ضد باکتریایی ، ضد ویروسی و ضد میکروبی  همچنین برای بازسازی سلول های سالم از آلوئه ورا استفاده می کردند.

استفاده ی موضعی از آلوئه ورا می تواند پوست شما را مرطوب و بافت های آسیب داده را بهبود ببخشد. و به همین دلیل است که آن را به یک ضد عفونی کننده ضروری و فوری می شناسیم.

 

همچنین شما می توانید از برگ های آلوئه ورا، پوسته سبز آن را جدا کرده و ژل سفید داخل آن را بر روی جوش خود بمالید و به مدت نیم ساعت منتظر بمانید تا تاثیر خود را بگذارد. سپس با استفاده از آب گرم (نه داغ) به شست و شوی آن بپردازیدو بعد از آن پوست خود را با یک حوله نرم و لطیف خشک کنید.

 

شما می توانید برای گرفتن نتیجه بیشتر، این عمل را در روز دوبار تکرار کنید (یک بار صبح و یک بار شب قبل خواب) . حتی می توانید کرم مرطوب کننده خود را با ژل آلوئه ورا مخلوط کنید و آن را به صورت و جای جوش خود بمالید. اجازه دهید که این محلول تا صبح بر روی صورت شما بماند تا بالاترین تاثیر را شاهد باشید.

سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ نیز از جمله مواردی است که در رفع جای جوش مفید است. اما مدت استفاده از آن برای تاثیر گذاری زمان نسبتا بالایی است.

سفیده تخم مرغ را به مدت یک شبانه روز روی جای جوش خود قرار دهید به بهترین نحو خود عمل کند، سفیده تخم مرغ حاوی مقدار بسیار زیادی پروتئین است و ارتباط مستقیم این پروتئین ها با جای جوش می تواند روند بهبود  رفع جای جوش صورت شما را افزایش دهد.

پروتئین به دلیل بافت های سلولی و عضله ای که دارد، وقتی به صورت مستقیم مورد استفاده قرار بگیرد تاثیر کاملا مشهودی را به ارمغان می آورد.

 

جوش شیرین

درمان جای جوش

جوش شیرین نیز خواص لایه برداری بالایی دارد پس می توان از آن برای از بین بردن جای جوش استفاده کرد.

روش استفاده جوش شیرین به این صورت است که آن را باید در کاسه ای ریخته و به آن مقداری آب اضافه کنید تا حالتی خمیری به خود بگیرد. با انجام این کار شما یک سدیم بی کربنات خمیری شکل تهیه کرده اید. خمیر را بر روی جای جوش خود بمالید و اجازه دهید تا صب بر روی صورت شما بماند.

جوش شیرین نیز باعث شفاف شدن و برق زدن پست شما نیز می شود.